تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
مشکلات گوشی های آیفون و راه حل آن

مشکلات گوشی های آیفون و راه حل آن

درست است که IOS سیستم عاملی بسیار بهینه است و کمتر پیش می‌آید که گوشی‌های اپل با باگ نرم افزاری یا مشکل مواجه شوند ولی این اتفاق در بین ایفون‌ها نیز دیده می‌شود و به همین جهت در ادامه مطلب به سراغ مشکلات گوشی های اپل خواهیم رفت و مرسوم‌ترین موارد را با هم مرور می‌کنیم و سپس به روش حل مشکل می‌پردازیم.

تعمیر موبایل آیفون با گارانتی معتبر در کسری پارس

صفحه سیاه یا همان صفحه مرگ

یکی از تلخ‌ترین مواردی که هنگام استفاده با ایفون ممکن است با آن مواجه شوید همین صفحه سیاه است. طبق این اتفاق، زمانی که گوشی خود را روشن می‌کنید دیگر لوگوی اپل هم به روی صفحه نقش نمی‌بندد و با صفحه‌ای تماما سیاه مواجه خواهید شد.

صفحه سیاه یا همان صفحه مرگ

در چنین شرایطی باید ابتدا گوشی را ری‌استارت کنید. اگر ری‌استارت کردن گوشی مشکل را برطرف نکرد باید DFU انجام دهید. در ادامه روش انجام هر یک از موارد را به شما توضیح می‌دهیم. در مقاله ای دیگر در مورد علت سیاه شدن صفحه گوشی آیفون بیشتر توضیح داده ایم.

 

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن‌ های ایفون و آیپد و اپل واچ در سال ۲۰۲۳

 

انجام Force Restart ایفون

انجام DFU

عبارت DFU مخفف Device Firmware Upgrade است و عمیق‌ترین نوع ریست کردن ایفون به حساب می‌آيد. در نظر داشته باشید که با انجام این کار کلیه اطلاعات شما حذف می‌شود. برای انجام این کار بسته به مدل ایفونی که دارید مراحل زیر را طی کنید.

اگر ایفون 8 یا جدیدتر دارید (شامل SE نسل دوم و نسل سوم) مراحل زیر را پیش بگیرید.

  1. ایفون را به لپ تاپ متصل کنید و وارد برنامه iTunes یا Finder شوید.
  2. گوشی را خاموش کنید.
  3. برای 3 ثانیه دکمه‌ پاور گوشی را نگه دارید.
  4. در حین نگه داشتن دکمه پاور، دکمه‌ ولوم پایین را هم نگه دارید.
  5. برای 10 ثانیه هر دو دکمه را نگه دارید. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده لوگوی اپل در این مرحله یعنی بیش از اندازه دکمه‌ها را نگه داشته‌اید و باید یک بار دیگر مراحل را از ابتدا انجام دهید.
  6. پس از گذشت 10 ثانیه دکمه‌ پاور را رها کنید اما برای 5 ثانیه دیگر دکمه ولوم پایین را نگه دارید. در این مرحله مواجه شدید یعنی دکمه ولوم پایین را بیشتر از 5 ثانیه نگه داشته‌اید. اگر چنین اتفاقی رخ داد مراحل را مجدد پشت سر بگذارید. از آنجایی که زمان بندی اهمیت زیادی در انجام DFU دارد، بعید است دفعه اول بتوانید به درستی همه کارها را انجام دهید.
  7. اگر به درستی مراحل را پشت سر گذاشته باشید با یک نمایشگر سیاه اما روشن روبرو می‌شوید و این یعنی در حالت DFU قرار گرفته‌اید.
  8. در این مرحله iTunes یا Finder ایفون را تشخیص می‌دهد.
  9. حالا به روی گزینه Restore در برنامه iTunes یا Finder کلیک کنید.

برای انجام DFU به روی ایفون 7 کافیست مراحل بالا را انجام دهید ولی به جای دکمه ولوم پایین دکمه هوم را نگه دارید. همچنین برای این گوشی نیازی به انجام مرحله 6 وجود ندارد.

برای انجام DFU در ایفون 6s و مدل‌های قبلی باید دقیقا مراحل بالا را انجام دهید با این تفاوت که دکمه ولوم پایین را با دکمه هوم جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید:

چرا آنتن گوشی میپرد؟

مشکل داغ شدن آیفون

معمولا دمای مناسب برای کارکرد گوشی تا 35 درجه سانتی گراد است ولی طبیعیست که دما حین فیلم‌برداری، انجام کارهای سنگین یا بازی‌ کردن تا 40 یا حتی 42 و بالاتر نیز افزایش پیدا کند. این گرما از جایی به بعد در طولانی مدت باعث خرابی باتری می‌شود و اگر از حدی بالاتر برود باعث آسیب به قطعات داخلی می‌شود.

مشکل داغ شدن آیفون

اگر گوشی به حدی داغ شده که دست شما به سختی گوشی را نگه داشته این موضوع می‌تواند خطرناک باشد. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد ایفون خود می‌توانید موارد گرفته شده در ادامه را در ذهن داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:

چطور گوشی خیس شده را خشک کنیم

 

برنامه‌ها کرش می‌کنند

همه بر سر این موضوع توافق داریم که IOS سیستم عامل بسیار بهینه‌ای است و بدون مشکل کار می‌‌کند ولی با این وجود گاهی برنامه‌ها کرش می‌کنند که این موضوع را می‌توانیم یکی از مشکلات گوشی های آیفون بدانیم. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید این مشکل را حل کنید.

آیفون شارژ نمی‌شود

ممکن است پس از اتصال آیفون به شارژر متوجه شوید که گوشی شارژ نمی‌شود. برای حل این مشکل موارد زیر را در نظر داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:

تمیز کردن اسپیکر موبایل

 

وای فای متصل نمی‌شود

وصل نشدن وای فای یا قطع و وصل شدن آن معمولا باگ نرم افزاری است ولی در ادامه روش‌هایی را برای حل این مشکل ارائه می‌کنیم.

مشکل کند شدن ایفون

گوشی‌های اپل به دلیل سخت افزاری قوی که دارند و همچنین سازگاری کامل نرم افزار با سخت افزار عملکردی بسیار روان و بی‌نقص را ارائه می‌کنند. اگر ایفون قدیمی‌تر داشته باشید البته این گفته دیگر کاملا صادق نیست و گوشی شروع به کندتر شدن می‌کند. با روش‌های زیر به شما کمک می‌کند تا این مشکل را تا حدی برطرف کنید.

 

بیشتر بخوانید:

چرا گوشی روشن نمی شود؟

 

خالی شدن سریع باتری ایفون

درست است که شارژدهی ایفون‌ها بسیار بهتر از قبل شده و حالا بعضی از مدل‌ها جزو بهترین گوشی‌های بازار از نظر دوام باتری هستند ولی کاربران همچنان به عنوان یکی از مشکلات رایج گوشی اپل از خالی شدن باتری یاد می‌کنند. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه بتوانید به شکل بهینه‌تری از باتری ایفون خود استفاده کنید تا دوام آن بیشتر شود.

به طور کلی در نظر داشته باشید که از نظر شارژدهی بهترین ایفون‌ها همیشه نسخه‌های پرو مکس هستند و در حال حاضر نسخه‌های پلاس نیز شارژدهی عالی دارند. در واقع به گفته اپل ایفون 14 پلاس یا 15 پلاس بهترین ایفون‌های تاریخ از نظر دوام باتری هستند. پس اگر این بخش برای شما اولویت است یا نسخه‌های پرو مکس و یا نسخه‌های پلاس را خریداری کنید و اصلا به سراغ مدل‌های SE و همچنین مینی نروید. برای حل مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

بیشتر بخوانید

چگونه مک بوک را ریست فکتوری کنیم؟

جمع بندی

در این مطلب به مشکلات گوشی آیفون در ایران و به طور کلی در جهان اشاره کردیم و روش‌هایی را نیز برای حل مشکل ارائه دادیم. اگر ایفون نو و جدید خریداری کنید بعید است که با مشکلات زیادی مواجه شوید و اکثر مشکلات مربوط به مدل‌های قدیمی‌تر است.

سوالات متداول

مشکلات آیفون در ایران چیست؟ به طور کلی ایفون‌ها گوشی‌هایی با ثبات و بدون مشکل هستند و اکثر ایرادات آن‌ها طی مدت کوتاهی و با دریافت آپدیت نرم افزاری برطرف می‌شود.

چرا ایفون زود شارژ خالی می‌کنه؟ در این مطلب روش‌هایی با عنوان کردیم که با انجام آن‌ها می‌توانید شارژدهی گوشی را تا 30 درصد و حتی بیشتر افزایش دهید.آ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یک =