تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
علت روشن نشدن گوشی و روش رفع آن

علت روشن نشدن گوشی و روش رفع آن

احتمالا همگی به روی این موضوع توافق داریم که یکی از بدترین حس‌ها این است که گوشی هوشمندمان خاموش شود و دیگر نتوانیم آن را روشن کنید. در این مطلب به علت روشن نشدن گوشی اشاره می‌کنیم و در ادامه می گوییم وقتی گوشی روشن نمیشود چه کنیم.

علت روشن نشدن گوشی

چرا گوشی روشن نمی شود؟ روشن نشدن گوشی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

حل مشکل روشن نشدن گوشی

در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که چه کارهایی برای حل این مشکل باید انجام دهید و وقتی گوشی روشن نمیشود چه کنید؟

آسیب فیزیکی را بررسی کنید

اگر گوشی شما زمین خورده و یا آب وارد آن شده است و حالا دیگر روشن نمی‌شود باید بگوییم که احتمالا آسیب جدی به قطعات داخلی آن وارد شده و بعید است که با گفته‌های ادامه مطلب مشکل شما برطرف شود و باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید. ضربه وارده به گوشی می‌تواند باعث جابجا شدن قطعات یا خرابی آن‌ها شدن و خیس شدن گوشی نیز می‌تواند به برد یا نمایشگر یا بخش‌های دیگر آسیب جدی وارد کند.

برای تعمیر برد گوشی با قطعات اصل می توانید از خدمات کسری پارس استفاده کنید.

آسیب فیزیکی را بررسی کنید

باتری گوشی را شارژ کنید

در چنین مواقعی حتما باتری گوشی خود را شارژ کنید؛ چرا که ممکن است به دلایل مختلفی شارژ باتری به طور کلی تخلیه شده باشد و حالا نداشتن شارژ باعث شود گوشی خاموش بماند. گوشی را برای یک یا دو ساعت در شارژ قرار دهید و مجدد تلاش کنید تا روشن شود. توجه داشته باشید که آداپتور و سیم شارژ در سلامت کامل باشد و همچنین پورت شارژ گوشی نیز با گرد و خاک یا شیء خارجی مسدود نشده باشد.

بیشتر بخوانید:

روش تمیز کردن اسپیکر گوشی

گوشی را ری‌استارت کنید

درست است که گوشی در حالت خاموش قرار دارد اما ری‌استارت کردن آن ممکن مشکل نرم افزاری موجود را برطرف کند و باعث شود تا گوشی به حالت اولیه برگردد و به درستی روشن شود. در ادامه برای ایفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی به صورت مجزا روشن انجام این کار را توضیح می‌دهیم.

گوشی را ری‌استارت کنید

اگر از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنید از توضیحات زیر بهره ببرید.

بیشتر بخوانید

دلیل خاموش شدن ناگهانی گوشی

اگر از گوشی‌ اندرویدی استفاده می‌کنید بسته به برند سازنده مراحل زیر را انجام دهید.

گوشی را به کامپیوتر متصل کنید

اگر مراحل بالا را انجام دادید و نتیجه‌ای حاصل نشد پیشنهاد می‌کنیم گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و امتحان کنید که آیا کامپیوتر می‌تواند گوشی را تشخیص دهد یا خیر. اگر گوشی توسط سیستم شناسایی شد این یک نشانه مثبت است و می‌تواند امیدوار کننده باشد.

بیشتر بخوانید:

علت تاری دوربین گوشی

گوشی را ریست فکتوری کنید

اگر گوشی روشن می‌شود ولی بالا نمی‌آید باید حتما آن را ریست فکتوری کنید تا مجدد قابل استفاده شود. برای این کار باید گوشی اندرویدی خود را در حالت ریکاوری قرار دهید و از گزینه Wipe Data/Factory Reset استفاده کنید. گوشی‌های مختلف به حالت‌های متفاوتی در حالت ریکاوری قرار می‌گیرند و بسته به مدل گوشی باید روش آن را سرچ کنید.

گوشی را فکتوری ریست کنید

زمانی که منوی ریکاوری برای شما در دسترس قرار گرفت دیگر لمس نمایشگر کار نخواهد کرد و باید با دکمه‌های ولوم بین گزینه‌ها جابجا شوید و در نهایت با دکمه پاور گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

 بیشتر بخوانید:

علت کم و زیاد شدن صدای گوشی سامسونگ

 

جمع بندی

در این مطلب علت روشن نشدن گوشی موبایل را به شما توضیح دادیم و همچنین اشاره کردیم که برای حل این مشکل باید چه راه‌کارهایی را پیش بگیرید. اگر هیچ یک از روش‌های گفته شده کارساز نبود یعنی گوشی آسیب دیده و بخش مهمی از آن از کار افتاده است و باید حتما به فکر تعمیر گوشی خود باشید.

سوالات متدول

چرا گوشی من روشن نمی‌شود؟

این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ساده‌ترین آن عبارت از خالی شدن شارژ باتری یا آسیب فیزیکی به گوشی.

چه بخشی از گوشی من آسیب دیده که روشن نمی‌شود؟

ممکن است برد گوشی شما آسیب دیده باشد و یا فلت شارژ درست کار نکند. حتی ممکن است باتری عملکرد درستی نداشته باشد و یک تعمیرکار باید این موضوع را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =