تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
چگونه اسپیکر گوشی را تمیز کنیم؟

چگونه اسپیکر گوشی را تمیز کنیم؟

یکی از بخش‌های گوشی هوشمند که به مرور زمان ممکن است با افت عملکرد مواجه شود، بخش اسپیکر به حساب می‌آید و گرد و خاک و کثیفی ممکن است خروجی‌های اسپیکر را مسدود کند و باعث شود صدای آن بسیار کمتر یا بی‌کیفیت‌تر شود. در ادامه این مطلب قصد داریم نحوه تمیز کردن اسپیکر گوشی را به شما آموزش دهیم و نکات مهم در مورد آن را بیان کنیم.

برای تعمیر اسپیکر گوشی می توانید از خدمات تعمیرات موبایل کسری پارس استفاده نمایید

تمیز کردن اسپیکر گوشی

در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه و با چه روش‌هایی می‌توانید اسپیکر گوشی خود را تمیز کنید.

از الکل و گوش پاک کن کمک بگیرید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که گوش پاک کن را به الکل آغشته کنید و به آرامی به روی اسپیکر بالایی و پایینی گوشی بکشید. توجه داشته باشید که اگر از ابزار نوک تیزی مانند خلال دندان استفاده کنید ممکن است به اسپیکر آسیب وارد شود و انجام این کار را توصیه نمی‌کنیم.

از الکل و گوش پاک کن کمک بگیرید

از سشوار کمک بگیرید

سشوار را روشن کنید و آن را در حالت تولید باد سرد قرار دهید. حتما سشوار را با فاصله از اسپیکر گوشی نگه دارید و فشار باد را به روی حالت کم تنظیم کنید. اگر از باد گرم با شدت زیاد استفاده کنید و سشوار را نزدیک به اسپیکر نگه دارید ممکن است اسپیکر دچار خرابی و مشکل شود.

 

بیشتر بخوانید:

خشک کردن گوشی خیس شده

از مسواک کمک بگیرید

مسواک با برس نرم می‌تواند یکی از بهترین ابزار برای تمیز کردن اسپیکرهای گوشی باشد. تنها کافیست مسواک را به آرامی به روی اسپیکر بکشید تا گرد و خاک و کثیفی‌ها از داخل آن خارج شود.

تميز كردن اسپيكر گوشی با صدا

برخی از برندها مانند شیائومی قابلیتی در گوشی قرار می‌دهند تا اسپیکرها با تولید صدایی بلند بتوانند گرد و خاک و کثیفی‌ها را از ورودی اسپیکر خارج کنند. برای این کار در برند شیائومی به تنظیمات و سپس Additional settings مراجعه کنید و Clear speaker را بزنید. در نهایت به روی Clear speaker کلیک کنید.

تميز كردن اسپيكر گوشی با صدا

بیشتر بخوانید:

علت تار شدن دوربین گوشی

 

در نظر داشته باشید که صدای تولید شده بلند و گوش خراش خواهد بود و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم گوشی را به هیچ عنوان نزدیک گوش‌های خود قرار ندهید. پس از انجام این کار اسپیکرها تا حد زیادی تمیز می‌شوند.

اگر از ایفون یا گوشی سامسونگ یا سایر برندهای استفاده می‌کنید تنها کافیست به یوتیوب بروید و عبارت “Clear speaker” را جستجو کنید. به روی یکی از ویدئوها کلیک کنید تا عملکردی مشابه با گفته بالا اتفاق بیفتد. پس اگر به دنبال تميز كردن اسپيكر گوشی با برنامه هستید باید بگوییم هیچ نیازی به این کار نیست و به راحتی می‌توانید این صدا را از یوتیوب پخش کنید.

 

بیشتر بخوانید:

مشکلات رایج گوشی شیائومی

 

جمع بندی

در این مطلب به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید اسپیکرهای گوشی خود را تمیز کنید. کثیف شدن اسپیکر در طولانی مدت باعث افت کیفیت آن و همچنین کاهش حجم صدا می‌شود و به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم حتما چند مدت یک بار اسپیکرهای گوشی را تمیز کنید.

سوالات متداول

چرا باید اسپیکر گوشی را تمیز کنیم؟ اسپیکر گوشی به مرور زمان گرد و خاک می‌گیرد و چربی و کثیفی را جذب می‌کند. این باعث افت حجم صدا و کیفیت می‌شود و به همین جهت باید حتما اسپیکرها را تمیز کنید.

اسپیکر گوشی را چگونه تمیز کنیم؟ برای تمیز کردن اسپیکر گوشی راه‌های زیادی وجود دارد ولی به طور کلی می‌توانید از مسواک، سشوار، گوش پاک کن و یا قابلیت نرم افزاری برای این کار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =