تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرومکس؛ قیمت آیفون ۱۶ پرو و زمان عرضه

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرومکس؛ قیمت آیفون ۱۶ پرو و زمان عرضه

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو مکس در شهریور ماه سال ۱۴۰۳ یا اواخر تابستان سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شوند. در این مطلب به شایعات و خبرهای منتشر شده درباره آیفون 16 اشاره می‌کنیم.

رنگ‌ آیفون ۱۶

آپدیت ۱ اسفند ماه ۱۴۰۲

شایعات جدید می‌گویند آیفون ۱۶ پرو مکس در رنگ‌های Desert Yellow یا زرد صحرایی و Desert Titanium یا تیتانیوم صحرایی راهی بازار می‌شود.

بهترین باتری در تاریخ آیفون؟

اپدیت ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

گزارش‌های جدید می‌گویند که باتری آیفون ۱۶ پرو مکس بهترین باتری قرار گرفته روی آیفون در طول سال‌های گذشته است. این شایعات می‌گویند که ظرفیت بالای باتری و مصرف بسیار کم گوشی باعث شده که آیفون ۱۶ پرو مکس بهترین عملکرد باتری در تاریخ آیفون را داشته باشد.

دکمه اکشن آیفون ۱۶ به ویژگی‌های جدیدی مجهز می‌شود

آپدیت ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲

شایعات جدید می‌گویند که دکمه اکشن آیفون ۱۶ قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت. قابلیت‌هایی که بیشتر به درد عکاسی می‌خورند. در اطلاعات جدید گفته شده که دکمه اکشن آیفون ۱۶ می‌تواند برای زوم و حتی فوکوس مورد استفاده قرار بگیرد.

مشخصات دوربین آیفون ۱۶ پرو

آپدیت ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲

به نظر می‌رسد که دوربین اصلی آیفون ۱۶ پرو از حسگر 1/1.14 اینچ استفاده می‌کند. همچنین این گوشی یک دوربین پریسکوپ تله‌فوتو هم دارد.

گزارش‌ها می‌گویند که هر دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از پنل شیشه‌ای با ترکیب G+P استفاده می‌کند. این ترکیب به معنای این است که در پشت گوشی با ترکیبی از پلاستیک و شیشه مواجه می‌شویم.

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با ۸ گیگابایت رم و پشتیبانی از Wi-Fi 6E

آپدیت ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲

شایعات جدید می‌گویند که گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با هشت ۸ گیگابایت رم راهی بازار می‌شوند. بد نیست بگوییم که آیفون ۱۵ معمولی ۶ گیگابایت رم داشت. همچنین گفته شده که آیفون‌ ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تنها از شبکه وای-فای 6E پشتیبانی می‌کنند.

عکس آیفون ۱۶ که تغییرات کمی را در مقایسه با آیفون ۱۵ نشان می‌دهد

آپدیت ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲

امروز تصاویر جدیدی از گوشی آیفون ۱۶ منتشر شد. تصاویری که نشان می‌دهد این گوشی تغییرات اندکی از نظر ظاهری در مقایسه با آیفون ۱۵ دارد.

آیفون ۱۶ پرو مکس صفحه نمایش ۶٬۲۷ اینچی خواهد داشت و ابعاد آن ۱۴۹٫۶ در ۷۱٫۴۵ در ۸٬۲۵ میلی‌متر خواهد بود. وزن این گوشی هم ۱۹۲ گرم خواهد بود. آیفون ۱۶ پرو مکس هم صفحه نمایش ۶٫۸۵ اینچی خواهد داشت و به نظر می‌رسد که دوربین اصلی آن حسگر ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت.

آیفون ۱۶ پرو صفحه نمایش بزرگ‌تری در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو دارد

آپدیت ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲

شایعات جدید می‌گویند که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با صفحه نمایش ۶٫۳ و ۶٫۹ اینچی راهی بازار می‌شوند. گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس صفحه نمیاش ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی داشتند.

افزایش اندازه صفحه نمایش باعث می‌شود که احتمالا اندازه این گوشی‌ها هم بزرگ‌تر شود.

طراحی احتمالی ایفون ۱۶

آپدیت ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲

به تازگی رندرهایی از ایفون ۱۶ منتشر شده که از سه طراحی احتمالی برای آن خبر می‌دهد. در یکی از این شکل‌ها چیدمان دوربین‌های پشتی به صورت زیر هم و یکپارچه شده تا ایفون x را در ذهن یادآور شود. این گوشی دکمه Action button هم دارد. در طراحی میانی (رنگ صورتی) دکمه‌های ولوم طراحی جدا از هم دارند و چیدمان دوربین‌ها دقیقا مانند ایفون ۱۲ است. در نهایت در رندر سمت راست دکمه شاتر دوربین نیز به ایفون ۱۶ اضافه شده تا شما راحت‌تر بتوانید با این محصول عکاسی کنید.

طراحی احتمالی ایفون ۱۶

عکس آیفون ۱۶

قاب روبرویی هر سه مدل اما دقیقا طراحی یکسانی دارد و مشابه ایفون ۱۵ است. به طور کلی اگر واقعا چیدمان‌ دوربین‌های ایفون ۱۶ مانند ایفون ۱۲ باشد یک اتفاق عجیب به حساب می‌آید؛ چرا که گویی اپل در یک سیکل ناقص گرفتار شده و دائما طراحی‌های پرچمداران خود را به نسل‌های قبلی نزدیک می‌کند. برای نمونه تخت شدن فریم‌ کناری در سری ایفون ۱۲ نیز اتفاقی بود که در ایفون 4 و 5 دیده بودیم.

میزان رم ایفون ۱۶

آپدیت ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲

گزارش‌های جدید می‌گویند که آیفون ۱۶ در مدلی با ۸ گیگابایت راهی بازار می‌شود. موضوع جالب اینجاست که آیفون ۱۵ پرو هم با ۸ گیگابایت راهی بازار شده بود. حالا به نظر می‌رسد که آیفون ۱۶ با ۸ گیگابایت رم راهی بازار می‌شود و شاید ایفون ۱۶ پرو هم ۱۲ گیگابایت رم داشته باشد.

همه مدل‌های آیفون ۱۶ دارای دکمه اکشن هستند

اپدیت ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲

شایعات جدید می‌گویند که تمام مدل‌های آیفون ۱۶ از جمله آیفون ۱۶ معمولی و آیفون ۱۶ پرو به Action Button مجهز می‌شوند. این شایعات می‌گویند که از دکمه اکشن خازنی به جای دکمه اکشن مکانیکی روی این گوشی قرار گرفته است. دکمه خازنی به فشار حساس می‌‌شود و عملکردی همانند Touch ID روی آیفون‌های قبلی ارائه می‌کند.

مشخصات باتری آیفون ۱۶ پرو منتشر شد

امروز با مشخصات مدل آزماشی باتری آیفون ۱۶ پرو مواجه شدیم. به نظر می‌رسد که اپل روی باتری ۱۶ پرو المان‌هایی برای کاهش دما قرار داده است.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد که آیفون ۱۶ پرو باتری ۳۳۵۵ میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد. از یک باتری Lio-Ion برای این گوشی استفاده شده است. با توجه به تصاویر منتشر شده باتری آیفون ۱۶ پرو توسط شرکت چینی Desay Corporation ساخته شده است. این باتری ظاهری به حرف J دارد که قبلا روی آیفون ۱۵ پرو هم دیده بودیم.

ظاهر باتری آیفون ۱۶ پرو

ظاهر باتری در نظر گرفته شده برای آیفون ۱۶ پرو

ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو

اگر گوشی اپل شما خراب شده است، تعمیر آنرا به کسری پارس بسپارید: تعمیر گوشی آیفون

 

اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو مکس و آیفون ۱۶

آپدیت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲

گزارش‌های جدید می‌گویند که صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در مقایسه با مدل‌های قبلی افزایش پیدا کرده و به ترتیب به ۶٫۲۷ و ۶٫۸۶ اینچ ارتقا پیدا کرده‌اند. هر دو صفحه نمایش از پنل LTPO و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

گزارش‌های دیگر می‌گویند که صفحه نمایش آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در مقایسه با اندازه صفحه نمایش مدل‌های قبلی تغییر نمی‌کنند. این دو گوشی همچنان صفحه نمایشی در اندازه ۶٫۱۲ و ۶٫۶۹ اینچ خواهند داشت. نرخ نوسازی صفحه نمایش این دو گوشی هم ۶۰ هرتز خواهد بود.

آیفون ۱۶ به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

آپدیت ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۲

به گزارش سایت بلومبرت اپل مدت زمانی بیشتری را صرف توسعه iOS 18 می‌کند تا بتواند ویژگی‌‌های هوش مصنوعی را برای گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو توسعه دهد. گزارش‌های می‌گویند که هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری ایفون 16 خواهد بود.

هوش مصنوعی آیفون 16

در این گزارش گفته شده که هوش مصنوعی دقیقا کاربردی شبیه به هوش مصنوعی گوگل روی گوشی‌های پیکسل و هوش مصنوعی سامسونگ روی گوشی‌های گلکسی مخصوصا S24 خواهد داشت. هوش مصنوعی آیفون 16 می‌تواند متن را به عکس تبدیل کند و می‌تواند مدارک را به زبان‌های مختلف ترجمه کند.

آیفون ۱۶ پرو از Dynamic Island پشتیبانی نمی‌کند

آپدیت ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲

در شایعات جدید گفته شده که گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس با ناچ حفره‌ای راهی بازار می‌شوند. ناچ حفره‌ای جایگزین Dynamic Island روی آیفون ۱۶ پرو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره S24 و S24 اولترا سامسونگ

آیفون ۱۶ پرو با ناچ حفره‌ای

اپل Dynamic Island را با معرفی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس معرفی کرد. این قسمت شامل دوربین سلفی و Face ID می‌شد. البته که Dynamic Island بازخوردهای خوب و بد زیادی داشت.

براساس اطلاعات جدید، اپل در حال تست مدل‌های آزمایشی اپل ۱۶ پرو مکس با ناچ حفره‌ای است.

برخی از شایعات می‌گویند که آیفون ۱۶ همچنان از Dynamic Island استفاده می‌کند و این ویژگی تنها از روی مدل‌های پرو حذف می‌شود.

شایعات می‌گویند که اپل در آیفون ۱۷ که در سال ۲۰۲۵ راهی بازار می‌شود، تغییرات بزرگی را ایجاد می‌کند. تغییراتی که روی مدل‌های غیر پرو هم ایجاد می‌شوند. به نظر می‌رسد که آیفون ۱۷ و آیفون ۱۷ پرو از صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی استفاده می‌کنند و آیفون ۱۷ پلاس  و آیفون ۱۷ پرو مکس هم صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی دارند.

حتی به نظر می‌رسد که Dynamic Island تا سال ۲۰۲۵ روی مدل‌های غیر پرو وجود دارند. به نظر می‌رسد که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم روی مدل‌های غیر پرو قرار خواهد گرفت.

قیمت آیفون 16 پرومکس

شایعات می‌گویند که آیفون 16 پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس هم ۱۱۹۹ دلار خواهد بود. چیزی که می‌دانیم این است که آیفون ۱۶ پرومکس قیمت ارزان‌تری نسبت به مدل‌های قبلی نخواهد داشت.

برای خرید عمده گوشی آیفون می‌توانید به کسری پارس مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =