تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
دانلود ۶۰۰ میلیون بد افزار در گوگل پلی تنها در سال ۲۰۲۳

دانلود ۶۰۰ میلیون بد افزار در گوگل پلی تنها در سال ۲۰۲۳

شرکت Kaspersky در گزارشی جدید اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۶۰۰ میلیون بد افزار و نرم‌افزار مخرب از گوگل پلی استور دانلود  شده است. به گزارش Kaspersky بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن منحصر به فرد آلوده در سال ۲۰۲۳ توسط میلیون‌ها کاربر دانلود شده‌اند. آماری که نشان می‌دهد بد افزار در گوگل در کمین اکثر کاربران است.

اپلیکیشن iRecorder

اپلیکیشن iRecorder از جمله اپلیکیشن‌های آلوده در گوگل پلی استور به حساب می آید که از سپتامبر سال ۲۰۲۱ تا ۱۱ ماه بعد شامل تروجان بوده است. این اپلیکیشن  ۱۵ دقیقه تماس تلفنی کاربران را ضبط می‌کرد و تماس ضبط شده را برای سازندگان اپلیکیشن ارسال میکرد. اپلیکیشن iRecorder تا ماه می سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵۰ هزار بار دانلود شده است.

کسپراسکی اعلام کرده که ساخت چند حساب کاربری توسعه‌دهنده برای انتشار اپلیکیشن‌ها از دیگر راه‌ها برای عرضه اپلیکیشن‌های آلوده روی گوگل پلی هستند. در واقع اگر گوگل حساب یکسری از توسعه‌دهندگان را مسدود کند، توسعده دهندگان می‌توانند با یک حساب کاربری دیگر اپلیکیشن خودشان را منتشر کنند. کسپراسکی می‌گوید، سه اپلیکیشن Beauty Slimming Photo Editor، Photo Effect Editor و GIF Camera Editor Pro از جمله این اپلیکیشن‌ها هستند تا این لحظه ۶۲۰ هزار نصب داشته‌اند. این اپلیکیشن‌ها شامل تروجان Fleckpe می‌شوند.

 

کلون‌های ماینکرفت با ۳۲ میلیون‌بار دانلود

کلون‌های ماینکرفت هم در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۵ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده‌اند. یکی از این کلون‌ها Block Box Master Diamond نام دارد که شامل بدافزاری به نام HiddenAds می‌شود. این بد‌افزار تبلیغاتی را در پس زمینه بدون اینکه کاربر متوجه شود، اجرا می‌کند. این موضوع روی عملکرد باتری گوشی تاثیر زیادی می‌گذارد.

بد افزار در گوگل پلی

یکی از بدافزارها در گوگل پلی بدافزار SpinOK است که یک بازی را اجرا می‌کند.

بدافزاری به نام SpinOK یکی از مهمترین بدافزاری است که کسپراسکی آن را شناسایی کرده است. بیش از ۲۰۰ اپلیکیشن آلوده این بد‌افزار شده‌اند و بیش از ۴۵۱ میلیون‌بار هم دانلود شده است. این اپلیکیشن‌ها یک بازی اجرا می‌کنند. با این حال هدف اصلی این اپلیکیشن‌ها دزدیدن اطلاعات کاربران است. برای اینکه بد افزار در گوگل پلی گوشی شما را آلوده نکند، هرگز گول امتیاز بالای اپلیکیشن‌ها را نخورید.

برای خرید عمده گوشی به کسری پارس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =