تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
چرا ساعت هوشمند شارژ نمی‌شود؟

چرا ساعت هوشمند شارژ نمی‌شود؟

آیا ساعت هوشمند شما شارژ نمی‌شود و به دنبال دلیل شارژ نشدن ساعت هوشمند می‌گردید؟ احتمالا شما تنها کسی نیستید که به دنبال علت شارژ نشدن ساعت هوشمند می‌گردید. افراد زیادی هستند که با مشکل شارژ نشدن ساعت هوشمند سروکار دارند. دلایل شارژ نشدن ساعت هوشمند مختلف است که البته برخی از آن‌ها به راحتی برطرف می‌شوند. در این مطلب به مشکلات رایجی که باعث می‌شوند ساعت هوشمند شارژ نشود اشاره می‌کنیم.

آیا شارژر مشکل دارد؟

از جمله دلایل شارژ نشدن ساعت هوشمند که بسیار هم رایج است، مشکل شارژر است. در قدم اول باید بررسی کنید و ببینید که آیا شارژر به خوبی روی پورت‌های شارژ ساعت قرار می‌گیرد یا خیر. همچنین چک کنید که شارژر ساعت هوشمند به خوبی به دوشاخته یا پورت USB کامپیوتر متصل دشه یا خیر.

بعضی وقت‌ها گرد و خاک جلوی پین‌های شارژ را می‌گیرند. باید پین‌های شارژ را تمز کنید. پین‌ها باید تمیز باشند و روی آن‌ها خاک و چربی و آب قرار نداشته باشد. پین‌های شارژ را روی ساعت و روی کابل تمیز کنید.

در قدم بعدی باید بررسی کنید که آیا شارژر آسیب دیده یا خیر. شارژر خراب نمی‌توان قدرت کافی برای شارژ ساعت ارائه کند.

استفاده از شارژرهایی که با ساعت هوشمند شما سازگار نیستند هم باعث می‌‌شوند که ساعت به درستی شارژ نشود.

آیا باتری مشکل پیدا کرده؟

علت شارژ نشدن ساعت هوشمند می‌تواند مشکل باتری ساعت هم باشد.

باتری به شدت خالی شده است

از دلایل رایجی که باعث می‌شود باتری ساعت هوشمند شارژ نشود، خالی شدن بیش از اندازه بازی و یا خراب شدن کلی باتری است. اگر ظرفیت باتری به شدت خالی شده باشد، باتری نسبت به شارژ شدن هم واکنشی از خودش نشان نمی‌دهد. در این حالت باید شارژر را به ساعت متصل کنید و کمی صبر کنید. پس از مدتی باتری باید کم کم شارژ شود.

 

 

باتری خراب یا مشکلات شارژ

شارژ نشدن ساعت هوشمند می‌تواند به واسطه مشکلات خود باتری هم باشد. شاید مدار شارژ با مشکل مواجه شده است. در طول زمان ظرفیت باتری ساعت کاهش پیدا می‌کند و پس از مدتی هم خراب می‌شود. حالا مشکل در مدار شارژ ساعت هم می‌تواند باعث شود که دیگر باتری شارژ نشود. در این حالت بهتر است ساعت را به مرکز خدمات شرکت سازنده‌اش ببرید.

حالت Power Saving Mode فعال است

بسیاری از ساعت‌های هوشمند به حالت Power Saving Mode مجهز شده‌اند تا در مصرف باتری سرفه جویی کنند. اگر ساعت در زمان شارژ شدن زیاد داغ شود، احتمالا به صورت خودکار روند شارژ قطع می‌شود تا به باتری آسیب وارد نشود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که در زمان شارژ کردن ساعت، ساعت در محیط گرم قرار نداشته باشد. همچنین شارژرهای فیک هم باعث تولید گرما در زمان شارژ می‌شوند.

مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری و فیرم‌ور ساعت می‌تواند دلیل شارژ نشدن ساعت هوشمند باشد.

نرم افزار ساعت قدیمی شده یا خراب شده

اگر نرم افزار ساعت خراب شده باشد یا بسیار قدیمی باشد، می‌تواند در روند شارژ ساعت مشکل ایجاد کند. اگر آپدیت جدیدی برای ساعت هوشمند شما منتشر شده، حتما آن را روی ساعت نصب کنید.

 

 

هنگ و از کار افتادن نرم افزار

بعضی وقت‌ها در زمان شارژ کردن ساعت هوشمند، متوجه می‌شوید که گوشی هنگ می‌کند و کلا از کار میفتد. اگر این مشکل زیاد رخ می‌دهد، احتمالا سیستم شارژ ساعت مشکل دارد. در چنین شرایطی ساعت را ری استارت کنید یا حتی آن را ریست فکتوری کنید.

مشکلات سخت‌افزاری و آسیب‌های فیزیکی

علت شارژ نشدن ساعت هوشمند می‌تواند به مشکلات سخت افزاری و آسیب های فیزیکی ساعت هم ارتباط داشته باشند. این مشکلات سخت افزاری می‌تواند در قسمت پین‌های شارژ ساعت یا پین شارژر و حتی شارژر خراب باشد.

خراب شدن قطعات داخلی ساعت هوشمند از دیگر مشکلات سخت افزاری به شما می‌روند. مشکلات سخت افزاری داخلی ساعت باعث می‌شوند که در ورند شارژ ساعت مشکلاتی به وجود بیاید.

خیس شدن ساعت هوشمند هم می‌تواند باعث شود که این محصول دیگر شارژ نشود. اگر آب وارد ساعت شود، ساعت دچار اتصال داخلی می‌شود و شارژ شدن ساعت بیشتر به آن آسیب وارد می‌کند.

  1. شهرام گفت:

    سلام در ساعت علامت شارژ میآید ولی باطری ساعت شارژ نگه نمی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + شش =