تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
پر استفاده‌ترین برند گوشی و اپراتور سرویس دهنده خط در ایران

پر استفاده‌ترین برند گوشی و اپراتور سرویس دهنده خط در ایران

براساس آنالیز و تحلیل رفتار کاربران ایرانی توسط متریکس، پلتفرم آنلاین موبایل مارکتینگ درایران، سامسونگ و همراه اول پر استفاده‌ترین برند گوشی و اپراتور سرویس‌دهنده خط در ایران معرفی شد. 

با توجه به این گزارش، بعد از سامسونگ و هوایی، پرفروش ترین برند گوشی در بازار ایران، شیائومی است. بعلاوه، 52% از کاربران از اپراتور همراه اول، 39% ایرانسل،3.4% از رایتل و 4.7% از دیگر اپراتورهای جدید سرویس دهنده خط استفاده می‌کنند. شایان ذکر است شاهد رشد اپراتورهای جدید سرویس دهنده خط هستیم.

 

 

ما با واردات بهترین برندها و مدل های گوشی هوشمند و فروش عمده گوشی سعی در خدمت رسانی به تمام همکاران و خرده فروشان موبایل در سراسر کشور داریم.

 

پرفروش‌ترین برند گوشی در ایران

در گزارش دیگر از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل ایران آمده است که سامسونگ، 54% از بازار موبایل ایران را تحت سلطه خود قرار دارد. پس از سامسونگ، شیائومی محبوب‌ترین گوشی موبایل در ایران است که حدود 29% از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. مطابق با این گزارش، برند هواوی که پیش‌تر جزء پیشتازان بازار موبایل ایران بود، اکنون تنها 6% از سهم کل بازار را در اختیار دارد. گفته می‌شود این افت شدید، به دلیل آن است که این برند از سرویس گوگل پلی برای کاربران ایرانی، پشتیبانی نمی‌کند. 

در رتبه چهارم، اپل قرار دارد که همچون هواوی در حدود 6% از سهم بازار را از آن خود کرده است. در نهایت رتبه پنجم از آن برند فنلاندی  نوکیاست که در حدود 5% از سهم بازار را در اختیار دارد. 

 

آیا شیائومی تهدیدی برای سامسونگ به حساب می‌آید؟

مطابق با گزارش ها، در سطح جهانی و در سال 2020 این برند توانست از برندهای مطرحی همچون هواوی و اپل پیشی بگیرد. شیائومی در سال گذشته با پشت سر گذاشتن هواوی، رتبه سوم پرفروش‌ترین برند موبایل را از آن خود کرد. در سه ماه دوم 2021، با شکست اپل، مقام دوم بازار را به دست آورد. اکنون، شیائومی 17% از سهم بازار جهانی را از آن خود کرده و اپل در جایگاه سوم، 15% سهم بازار جهانی را دارد. 

حال سوال اینجاست که آیا این برند می‌تواند چه در بازار ایران و چه در سطح جهانی، از سامسونگ پیشی بگیرد؟

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که تحریم‌های آمریکا علیه هوایی، که روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن بود، کار را برای شیائومی بسیار ساده کرد.  این برند توانسته در بازار اروپا رشد 50% را تجربه کند.در طی ماه‌های اخیر، شاهد رشد 150 و 300 درصدی این برند در بازارهای آفریقا و آمریکایی جنوبی بوده‌ایم. 

مطابق با گزارش منتشر شده در ژوئن 2021، دو شرکت سامسونگ و شیائومی در دست داشتن سهم بازار جهانی، تنها یک درصد با هم اختلاف دارند. 

 

 

شرکت کسری پارس با سابقه واردات و گارانتی محصولات شیائومی، نمایندگی شیائومی در تهران محسوب می شود.

 

سامسونگ یا شیائومی، کدام گزینه بهتری برای یک گوشی میان رده است؟ 

از نقطه نظر کیفیت ساخت

از نقطه نظر کیفیت ساخت و دوام، باید گفت که معمولا کیفیت ساخت محصولات با قیمت‌های مشابه تقریبا یکسان است. در حال حاضر، بزرگ‌ترین مشکل پیش روی گوشی‌های شیائومی در ایران، مربوط به قطعات یدکی آن است، که به آسانی قطعات یدکی سامسونگ در دسترس نیست. 

از نقطه نظر بازار گوشی‌های کارکرده

پرفروش ترین برند گوشی موبایل در ایران که خرید و فروش کارکرده آن نیز بسیار رونق دارد، پس از اپل، از آن سامسونگ است. در حقیقت بازار کارکرده گوشی‌های شیائومی هنوز به مقبولیت گوشی‌های کارکرده سامسونگ نرسیده است.

از نظر لوازم جانبی 

از نقطه نظر لوازم جانبی باید گفت در سال‌های گذشته، پیش‌پا افتاده‌ترین لوازم جانبی مانند گوشی‌های شیائومی در ایران بسیار کمیاب بود، ولی با گسترش این برند در بازار ایران، دیگر شرایط مثل گذشته نیست ولی وضعیت سامسونگ هنوز بهتر است.

به روز رسانی نرم‌افزاری

به طور کلی، به روز رسانی نرم‌افزاری در پرفروش ترین برند گوشی سامسونگ و شیائومی تفاوت چندانی با هم ندارد و از این نظر، هر دو کمپانی عملکرد مشابهی با هم دارند.

رابط کاربری

مطابق با بررسی‌های انجام گرفته، رابط کاربری سامسونگ که در نهایت آن را به OneUI اصلاح کرد، از رابط کاربری MiUI شیائومی بهتر است. گرچه انتخاب رابط کاربری تا حد زیادی به سلیقه شخصی افراد باز می‌گردد.

امکانات در برابر قیمت

از این نظر واقعا نمی‌توان برتری خاصی برای هر دو برند در نظر گرفت. 

سامسونگ یا شیائومی؟

گرچه هر دو برند از پرفروش ترین برند های گوشی در ایران و البته جهان‌اند، ولی به حقیقت نمی‌توان از بین آن‌ها بهتر یا بدتر انتخاب کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =