تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
عینک هوشمند شیائومی چه قابلیت هایی دارد؟

عینک هوشمند شیائومی چه قابلیت هایی دارد؟

عینک‌ هوشمند شیائومی عینک‌های جدیدی‌اند که با استفاده از فناوری هدایت موج نوری microLED، سیستم عکسبرداری و حسگرهای دقیق را یکجا در یک عینک ظریف و معمولی ارائه می‌دهند. وزن این عینک‌های هوشمند تنها 51 گرم است که قادرند پیام‌ها و نوتیفکیشن‌های گوشی‌تان را درست در جلوی چشمانتان نمایش دهند. با این عینک‌ها می‌توانید تماس برقرار کنید، مسیریابی کنید، عکس بگیرید، و یک متنی را درست در برابر چشمانتان ترجمه کنید. در ادامه با ویژگی‌ها و کابردهای این عینک‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. کسری پارس نمایندگی شیائومی در تهران شما را دعوت می کند تا با ادامه این مطلب همراه باشید و همچنین تماشای ویدئو معرفی عینک هوشمند شیائومی را از دست ندهید.

ویژگی‌های عینک هوشمند شیائومی و وجه تشابه با عینک‌های معمولی

برای مطابقت با فرم عینک معمولی، باید بر چالش‌های ظریف در عکسبرداری و چیدمان اجزای داخلی غلبه کرد. عینک هوشمند شیائومی از فناوری تصویربرداری microLED برای کاهش فضای طراحی مورد نیاز و وزن عینک استفاده می‌کند. به منظور یکپارچه‌سازی سیستم تصویربرداری در قاب عینک، microLED یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است. همچون OLED-ها، پیکسل‌های microLED به صورت کاملا مجزا و جداگانه روشن می‌شود، همین خاصیت روشن‌تر بودنشان است که باعث می‌شود تا دیدی روشن‌تر برای کاربر فراهم کنند و رنگ سیاه را عمیق‌تر تشخیص بدهند. MicroLED-ها دارای تراکم پیکسلی بیشتر و عمر طولانی‌تری (نسبت به OLED) هستند؛ ولی درعین حال ساختار ساده‌تری دارند. این ویژگی سبب ارائه صفحه نمایش جمع‌وجورتر و ادغام راحتر می‌شود.

تراشه صفحه نمایش عینک هوشمند برند شیائومی

عینک‌ هوشمند شیائومی دارای تراشه صفحه نمایش 2.02*2.4 میلی متری است. زیر میکروسکوپ، این صفحه نمایش به سختی به اندازه دانه برنج دیده می‌شود. با وجود پیکسل‌های جداگانه 4 میکرومتری، این صفحه نمایش به طور عالی در قاب عینک نصب می‌شود. برای عبور نور کافی در میان ساختار پیچیده نوری عینک (پیش از رسیدن نور به چشم)، حتی در زیر نور مستقیم خورشید، شیائومی یک راه‌حل فوق کارآمد – صفحه نمایش تک رنگ- را انتخاب کرده که قادر است به حداکثر روشنایی 2 میلیون نیت برسد.

صفحه نمایش microLED با استفاده از فناوری هدایت موج نوری که باعث شکست نور در180 درجه می‌شود، پرتوهای نوری را به صورت دقیق به چشم انسان (از طریق ساختار شبکه میکروسکوپی لنزهای موجبرهای نوری) منتقل می‌کنند.

تکنولوژی هدایت موج نوری

ساختار شبکه در سطح داخلی لنزها این امکان را فراهم می‌کند که نور به صورت یکتا و منحصر‌به‌فرد منعکس بشود و به صورت ایمن و مستقیم به چشم انسان بتابد. فرایند شکست نور شامل پرش پرتوهای نور بی‌شماری است که به چشمان انسان این اجازه را می‌دهد تا تصویر را به طور کامل ببیند. عینک هوشمند شیائومی همچنین قابلیت دید را به مراتب افزایش می‌دهد. شایان ذکر است تمامی این ویژگی‌ها به جای استفاده از سیستم‌های لنز چندگانه، آینه‌ها یا نیمه‌ آینه‌ها تنها در یک لنز واحد تعبیه شده است.  تکنولوژی هدایت موج نوری باعث کاهش چشمگیر وزن و سایز عینک شده است، بنابراین، به عینک‌های سنتی بسیار شبیه‌اند.

 

بیشتر بخوانید: بازی بتلفیلد موبایل

 

کاربردهای عینک هوشمند شیائومی 

عینک‌های هوشمند شیائومی از ترکیب 497 مولفه ساخته شده است که از جمله این مولفه‌ها می‌توان به حسگرهای مینیاتوری و ماژول‌های ارتباطی اشاره کرد. بنابراین، تنها به عنوان یک صفحه دوم برای تلفن هوشمند شما نیستند، بلکه می‌توان آن‌ها را یک ترمینال هوشمند جدید با قابلیت‌های عملکردی کاملا مستقل در نظر گرفت. علاوه بر ویژگی‌های ابتدایی مانند اعلام نوتیفیکشن‌های گوشی‌، برقرای تماس و غیره، این عینک‌ها می‌توانند به صورت مستقل کارهایی مانند مسیریابی، عکسبرداری، ترجمه از متن یا عکس در زمان واقعی را انجام بدهند.

به حداقل رساندن گسستگی در زمان‌های نامناسب و نمایش به موقع اطلاعات مهم در مواقع ضروری، مهم‌ترین منطق تعامل کلیدی دراین عینک‌ها است.

پس از بحث‌های عمیق، شیائومی چندین سناریوی مختلف مانند اعلان نوتیفیکیشن، برقراری تماس، و ترجمه از عکس را در نهایت مورد تایید قرار داد. برای این منظور، دستیار هوش مصنوعی شیائومی Xiaomi به عنوان اصلی‌ترین روش تعامل این سناریوها ابداع شد.

در این مسیر، عینک هوشمند شیائومی می‌تواند «بیشترین اطلاعات مورد نیاز در لحظه را ارائه بدهد». برای مثال، چندان جالب نیست همه نوتیفیکشمن‌های گوشی‌های هوشمند توسط عینک‌های هوشمند پیش چشمان کاربر نمایش داده بشوند، زیرا نتیجه‌ای جز مزاحمت به همراه نخواهد داشت. بنابراین، عینک‌های هوشمند شیائومی تنها پیام‌های مهم را انتخاب کرده و پیش چشمان کاربر نمایش می‌‌دهند. این پیام‌ها می‌توانند هشدارهای منزل، پیام‌های ضروری از برنامه‌های اداری، پیام‌های مخاطبین و غیره باشند.

تماس تلفنی یکی از مهم‌ترین و طبیعی‌ترین سناریوهای عینک‌های هوشمند است؛ ولی عینک‌های هوشمند برند شیائومی شما را قادر می‌سازند که شماره طرف مقابل را درست مقابل چشمانتان مشاهده کنید. با استفاده از میکروفون و اسپیکرهای تعبیه شده در عینک، هر دو طرف تماس می‌توانند صدای یکدیگر را به خوبی تشخیص بدهند.

مسیریابی یک ویژگی بسیار مهم به ویژه در زمان رانندگی است. عینک‌ هوشمند شیائومی قادر است تا جاده‌ها و نقشه‌ها را در زمان واقعی درست در برابر چشمانتان نشان بدهد، بنابراین شما می‌توانید چشمانتان را متمرکز بر جاده‌ها و نقشه‌ها به صورت کاملا ایمن و مطمئن کنید.

دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو عینک قادر به عکسبرداری و ترجمه متن از عکس است. این ویژگی، به ویژه هنگام سفر، واقعا کارامد و مورد نیاز بیشتر افراد است. با استفاده از میکروفون‌های داخلی و الگوریتم‌های ترجمه، عینک‌های هوشمند برند شیائومی قابلیت تبدیل ترجمه و تبدیل صوت به نوشتار در زمان واقعی را دارند. چراغ نشانگر کنار عینک هنگام عکسبرداری با دوربین عینک روشن می‌شود.

 

در دنیای تکنولوژی تخصص اصلی گوشی های هوشمند است. فروش عمده گوشی با بهترین قیمت در ایران توسط شرکت کسری پارس انجام می پذیرد.

 

در نهایت

برای دستیبابی به این سطح از عملکرد، عینک نیاز به تجهیزاتی مانند باتری، پردازنده چهار هسته‌ای ARM، تاچ پد، ماژول‌های وای-فای و بلوتوث، سیستم عامل اندروید و غیره دارد.با همه این ویژگی‌ها، وزن عینک هوشمند شیائومی تنها 51 گرم است. در ادامه ویدئو معرفی عینک هوشمند شیائومی را ببنید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 19 =