تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
گوشی ورتو چگونه یک شبه در ایران محبوب شد

گوشی ورتو چگونه یک شبه در ایران محبوب شد

 سال 1998 توسط شرکت نوکیا تاسیس شد ولی بعدها در اکتبر 2012 به شرکت خصوصی سوئدی EQT VI فروخته شد. قیمت گوشی ورتو بسیار از گوشی‌های استاندارد بالاتر است. در ادامه بیشتر با گوشی‌های این برند آشنا می‌شویم.

 

برای خرید عمده گوشی کافی است در سایت کسری پارس ثبت نام کنید.

موبایل ورتو

جالب است بدانید مشتری‌های گوشی ورتو درسال 2013، 350 هزار نفر بودند. 

درسال 2015، شرکت خصوصی EQT، سهمش را به یک شرکت هنگ کنگی به نام Godin Holdings فروخت. این شرکت اکنون در حدود 900 کارمند دارد.

ایده ورتو این است که «اگر شما این توانایی را دارید که بتوانید برای یک ساعت شیک، 20 هزار دلار هزینه کنید، چرا نباید بابت یک گوشی شیک 20 هزار دلار پول پرداخت نکنید؟!»

در حقیقت، آنچه گوشی‌های ورتو را بیشتر ارزشمند ساخته، دست ساز بودن آن است. تمامی توجه ورتو به ساخت گوشی‌هایی با ظاهر بسیار لوکس و فریبنده است. تمامی مراحل ساخت این گوشی‌ها، با دست و بدون دخالت ابزار آلات ماشینی انجام می‌شود. 

در تمامی این گوشی‌ها قطعات درجه یک به کار رفته ولی در برخی مدل‌ها مانند گوشی مالک در زخم کاری، همگی از جواهرات گرانبها استفاده شده است.

گرچه دفتر اصلی ورتو در انگلیس است؛ ولی شعبه‌هایی در دبی، مسکو، فرانکفورت، هنگ کنگ، پاریس و سنگاپور دارد. بعلاوه، این شرکت در شهرهای مختلف جهان، فروشگاه‌هایی شبیه جواهر فروشی دارد.

ظاهر موبایل‌های ورتو

ظاهر موبایل‌های ورتو بیشتر شبیه گوشی‌های قدیمی نوکیاست ولی ارزش هر کدام از آن‌ها 15000 تا 160 هزار دلار است.

با توجه تصاویر موجود، مدل دقیق گوشی جواد عزتی در سریال زخم کاری، Yellow Gold سری Signature S است که قیمت دقیق آن 54400 دلار است که به پول ما و با دلار 27000 تومان، نزدیک به 1.5 میلیارد دلار می‌شود. 

این سری امکانات خاصی ندارد و صرفا یک گوشی ساده است ولی بدنه‌ای لوکس ازجنس یاقوت کبود و جواهر کار شده دارد. سری سینگنچر اس برای اولین بار در سال 2008 روانه بازار شد و از آن زمان تاکنون، امکانات سخت افزاری یا نرم افزاری خاصی به آن اضافه نشده است. 

با این وجود، در مدل ورتو سینگنچر تاچ signature touch که برای اولین بار در سال2019 روانه بازار شد، شاهد امکانات به روزتری مانند صفحه نمایش لمسی و اندرویدی، قابلیت شارژ سریع و دوربین 21 مگاپیکسلی هستیم. 

 

انواع موبایل ورتو

گوشی‌های ورتو به طور کلی به دودسته تقسیم می‌شوند:

گرچه این گوشی‌ها در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند مانند مدل اس، مدل الماس Diamond، کبرا Cobra و غیره، ولی ماهیت همگی‌شان شبیه به هم است.

مثلا روی بدنه مدل Diamond، الماس به کار رفته است و در بدنه کبرا، یک مار کبرا با جواهرات ساخته شده است.

امکانات گوشی‌های ورتو

در گوشی‌ ورتو نباید به دنبال سیستم‌ عامل‌های پیشرفته‌ای که به آن عادت کرده‌اید، باشید. این گوشی‌ها حداکثر از حافظه داخلی 4 گیگابایتی، صفحه نمایش لمسی (تنها در مدل سینگچر تاچ)، باتری لیتیومی یونی با قابلیت تعویض که می‌تواند 300 ساعت استند بای باشد و یا جوابگوی مکالمه‌ 5 ساعت و نیم باشد، پشتبانی می‌کند. 

سیستم عامل ورتو مدل سیگنچر تاچ، اندروید 5.1 است، پردازنده آن کوالکام مدل 810 با هشت هسته‌، صفحه نمایش 5.2 اینچ FHD با تراکم پیکسلی 428 پیکسل در اینچ و محافظ نمایشگر آن، یاقوت کبود است. دوربین اصلی سیگنچر تاچ 21 مگاپیکسل و تکنولوژی دو فلشه LED دارد.

همچنین حافظه داخلی‌اش 64 گیگابایت و RAM آن 4 گیگابایت است که در نوع خود، خوب و قابل قبول است. باتری لیتیومی این گوشی، 3160 میلی آمپر ظرفیت دارد وقابلیت شارژ سریع کوالکام ورژن 2 را داراست.

قیمت گوشی های ورتو

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، موبایل‌های ورتو بین 15000 تا 160 هزار دلار قیمت دارند. گران‌ترین مدل ورتو، گوشی سیگنچر مدل کبرا (Singnature Cobra)  است. در این مدل، یک مار کبرا جواهر نشان دور تا دور گوشی را فرا گرفته است. 

علت سرسام آور این گوشی‌ها، علاوه بر برند فوق لاکچری‌اش، نوع جواهراتی است که در گوشی به کار گرفته شده است. مطمئنا آنچه توجه خریداران را به خود جلب کرده، نه کارایی گوشی بلکه شکل و ظاهر آن است. حال که ردپای این برند گوشی را در میان طبقه ثروتمند ایران باز شده است، توجه دیگر مردم نیز به این گوشی‌ها جذب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهار =