تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
هزینه رجیستر گوشی چقدر است؟

هزینه رجیستر گوشی چقدر است؟

اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ بود که طرح رجیستری پس از جنجال‌های فراوان به صورت رسمی شروع به کار کرد و از آن پس تا به امروز همه‌ی گوشی‌های هوشمند داخل کشور برای فعالیت باید کد رجیستری داشته باشند. هدف طرح رجیستری جلوگیری از ورود غیر مجاز گوشی‌های هوشمند بود؛ چرا که گمرک تنها IMEI گوشی‌های قانونی را به ثبت می‌رساند و به این ترتیب دیگر گوشی‌ها امکان استفاده در بازار کشور را ندارند (درواقع نمی‌توان از آن‌ها با سیم‌کارت استفاده کرد). طرح رجیستری برای وارد کننده قانونی و عمده هزینه‌‌هایی را در پی دارد و به همین دلیل در حال حاضر گوشی‌های هوشمند در بازار کشور ما گران‌تر از قیمت دلاری خود به فروش می‌رسند و رجیستری نقشی کلیدی در این افزایش قیمت گوشی توسط شرکتهای فروش عمده موبایل دارد. در این پست به هزینه رجیستری گوشی و موضوعات مربوط به رجیستری میپردازیم.

گوشی بدون رجیستری بخریم؟

به طور کلی خرید گوشی بدون رجیستری در حال حاضر کار منطقی به حساب نمی‌آید؛ زیرا پس از کمی استفاده اگر کد رجیستری نداشته باشید امکان اتصال گوشی به سیم‌کارت و شبکه از بین می‌رود و پس از آن مجبور هستید بدون سیم‌کارت از گوشی خود استفاده کنید.

از طرفی اگر بخواهید گوشی بدون رجیستری خریداری کرده و پس از آن خودتان به دنبال رجیستری کردن آن بروید با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در گام اول باید برای این کار گذرنامه داشته باشید و در نهایت هم هزینه‌ی کلی، بسیار نزدیک به قیمت خود گوشی در بازار می‌شود.

پس جواب سوال بالا خیر است، در حال حاضر حتما باید گوشی رجیستری شده خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

رد مجیک 9 پرو؛ قوی‌ترین گوشی ۲۰۲۴ در راه است

هزینه ریجستری گوشی مسافرتی چقدر است؟

گوشی مسافرتی به موبایلی گفته می‌شود که توسط شخصی در خارج از کشور خریداری شده باشد و حالا فرد بخواهد از آن در ایران و با سیم کارت‌های همراه اول یا ایرانسل و … استفاده کند.

برای رجیستر چنین گوشی حتما باید شما هزینه‌ی گمرک آن را پرداخت کرده باشید تا بتوانید کند رجیستری دریافت کرده و گوشی خود را با سیم‌کارت استفاده کنید. هزینه‌ی کمرگ و هزینه ریجستری را هم که در ادامه به طور کامل توضیح می‌دهیم ولی به طور کلی این هزینه  برابر با ۱۶ درصد ارزش گوشی است.

هزینه رجیستری موبایل بدون پاسپورت چگونه است؟

شما برای رجیستر کردن گوشی که از خارج کشور به کشور وارد می‌کنید حتما به یک پاسپورت نیاز دارید و در غیر این صورت فرایند رجیستری انجام نمی‌شود. برای حل این مشکل در بازار کشور برخی از افراد پاسپورت فرد دیگری را اجاره کرده و از آن برای رجیستر گوشی خود استفاده می‌کنند که چندان کار جالبی نیست.

 

به دنبال یک گارانتی معتبر گوشی موبایل هستید؟ بهترین گارانتی گوشی باید چه مشخصاتی داشته باشد!؟

 

هزینه رجیستر گوشی در ترکیه چقدر است؟

کشور ترکیه نیز مانند ایران برای جلوگیری از ورود غیر قانونی گوشی‌های موبایل طرح رجیستری مشابه با ایران اجرا کرده که طبق آن شما از ابتدای خرید گوشی در این کشور حدود ۴ ماه فرصت دارید تا گوشی خود را رجیستر کنید.

اگر در این فرصت چهار ماهه گوشی خود را رجیستر نکنید مانند گوشی‌های داخل کشور امکان استفاده از سیم‌کارت وجود نخواهد داشت. حالا رجیستری گوشی در ترکیه چقدر هزینه دارد؟

طبق آخرین اطلاعات موجود، کشور ترکیه مبلغی ثابت برای گوشی‌های مختلف در نظر گرفته و شما برای رجیستر گوشی خود باید مبلغ ۱۸۳۸ لیر پرداخت کنید (به قیمت لیر در حال حاضر یعنی چیزی در حدود 3.3 میلیون تومان).

برای انجام رجیستری گوشی در ترکیه در صورت داشتن کارت اقامت به یکی از شعبه‌های مرتبط مراجعه کرده و با پرداخت هزینه اقدام به رجیستری کنید. در صورت نداشتن کارت اقامت نیز باید به اداره مالیاتی مراجعه کنید و با پر کردن فرم‌های لازم مراحل را پیش ببرید.

 

بیشتر بخوانید:

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرومکس؛ قیمت آیفون ۱۶ پرو و زمان عرضه

 

جدول هزینه رجیستری گوشی سال ۱۴۰۲ چگونه است؟

طبق آخرین اطلاعات موجود، قیمت رجیستری گوشی به دو دسته کلی برای گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار و زیر ۶۰۰ دلار تقسیم می‌شود. اگر گوشی بالای ۶۰۰ دلار باشد (در واقع پرچمدار)، هزینه رجیستری آن معادل ۲۲٫۵ درصد قیمت گوشی می‌شود. اگر گوشی زیر ۶۰۰ دلار باشد شما باید ۱۷ درصد قیمت دلاری آن را بپردازید.

قیمت رجیستری گوشی ایفون ۱۳ و سایر مدل‌های اپل به صورت زیر است:

مدل گوشی قیمت رجیستری
ایفون ۱۳ پرو مکس نسخه ۱۲۸ ۱۸۶ دلار
ایفون ۱۳ پرو نسخه ۱۲۸ ۱۷۹ دلار
ایفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ ۱۰۱ دلار

توجه داشته باشید که این هزینه برای نسخه‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین قیمت دقیق را حین ثبت گوشی مشاهده خواهید کرد. قیمت رجیستری گوشی سامسونگ s23 ultra و سایر مدل‌های این سری نیز دقیقا مانند پرچمداران اپل محاسبه می‌شود و شما باید ۲۲٫۵ درصد از قیمت دلاری گوشی را به عنوان هزینه رجیستری پرداخت کنید.

هزینه رجیستری گوشی در فرودگاه امام

در صورتی که گوشی را از خارج کشور به ایران وارد می‌کنید دو حالت کلی پیش می‌آید. اول این که مسافر هستید و می‌خواهید کمتر از یک ماه در ایران بمانید که در این صورت هیچ نیازی نیست وارد بحث رجیستری شوید. دوم این که بخواهید از این گوشی در ایران استفاده کنید که در این صورت باید این محصول را به محض ورود به فرودگاه به ثبت برسانید.

پس از ثبت گوشی باید به سایت گمرک مراجعه کنید و پس از وارد کردن کد ملی و البته شماره IMEI گوشی هزینه آن را بپردازید. پس در واقع شما در فرودگاه امام یا هر فرودگاه دیگری نیاز نیست هزینه‌ای بپردازید و فقط باید حتما گوشی را به ثبت برسانید.

معرفی کسری پارس

شرکت کسری پارس (منطقه آزاد انزلی) یکی از برترین شرکت‌های فعال در حوزه واردات انواع گوشی‌ها از برندهای سامسونگ، هواوی، نوکیا، سونی، ردمی، اوپو و دیگر برندهای تلفن همراه است. این شرکت علاوه بر کار بازرگانی در زمینه واردات، در کار فروش و توزیع عمده تلفن همراه و ارائه خدمات پس از فروش فعالیت می‌کند.

کسری پارس خدمات انواع مدل‌ها و برندهای تلفن همراه را هر روزه برای خریداران عمده گوشی در سراسر ایران ارسال می‌کند. یکی از دلایل این اعتماد، وجود شعبه‌ها و مراکز خدمات پس از فروش کسری پارس در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور است، که از جمله آن‌ها می‌توان به شعب شهرهای: تهران، اراک، همدان، مشهد، بروجرد، قم، گرگان، رشت، قزوین، شیراز، کاشان، اهواز، خرم‌آباد و کرج اشاره کرد.

تمامی تلفن‌های همراه وارداتی شرکت کسری پارس تحت گارانتی ۱۸ ماهه این شرکت قرار می‌گیرند. مفاد و تبصره‌های این ضمانت‌نامه خرید در سایت کسری پارس موجود است و خریداران نیز می‌توانند برای بررسی صحت گارانتی محصول خریداری شده خود از سامانه استعلام گارانتی این شرکت در سایت کسری پارس استفاده کنند.

پس اگر مغازه موبایل فروشی دارید، خرید گوشی از وارد کننده بهترین کار برای شماست و در این زمینه قطعا کسری پارس یکی از بهترین وارد کننده‌های کشور است.

هنگام خرید از کسری پارس شما از بابت رجیستری تمامی محصولات آسوده خاطر هستید و می‌دانید که محصولات گارانتی معتبر و قابل اتکایی هم دارند و از همه مهم‌تر شما این گوشی‌ها را با کمترین قیمت ممکن خریداری می‌کنید.

کسری پارس به واسطه‌ی این که وارد کننده مستقیم گوشی‌های هوشمند است بدون هیچ واسطه و قیمت اضافی می‌تواند محصولات را در اختیار شما قرار دهد و با خرید آنلاین در وقت و انرژی خود نیز صرفه جویی می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

ردمی نوت 13 مدل 4G

برای شروع خرید عمده از کسری پارس به سایت این شرکت مراجعه کرده و از بخش خرید ویژه همکار ثبت نام خود را انجام دهید. پس از ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز و تأیید توسط سایت شما به لیست قیمت همکار موبایل دسترسی خواهید داشت و پس آن می‌توانید به صورت آنلاین محصولات مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =