تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
بهترین رنگ آیفون برای خرید عمده

بهترین رنگ آیفون برای خرید عمده

اواسط سال ۲۰۰۷ بود که استیو جابز محصولی انقلابی را معرفی کرد. این محصول ایفون نام داشت و اپل معتقد بود که موزیک پلیر و تلفن همراه و … را ترکیب کرده و حالا دستگاهی ساخته که می‌تواند دنیای موبایل‌ها را دگرگون کند.حق کاملا با استیو جابز و اپل بود و ایفون توانست در چند سال پله‌های ترقی را دو تا یکی پشت سر بگذارد و به محبوبیتی مثال زدنی دست یابد. امروزه همگی ایفون را به یکپارچگی و پایداری بی نظیر سخت افزار و نرم افزار و همچنین کیفیت ساخت مثال زدنی آن می‌شناسیم.ایفون‌ها با وجود قیمت بالا در بازار کشور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و در هنگام خرید عمده گوشی هم بیشتر مورد توجه شرکت ها و فروشندگان موبایل قرار دارند. اپل تا کنون توانسته از سری جدید گوشی‌های خود یعنی سری ایفون ۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان بفروشد.

در بازار داخل به دلیل همین قیمت بالا تقریبا همه‌ی افراد برای ایفون خود قاب و گلس تهیه می‌کنند تا در صورت بروز حادثه آسیب جدی به محصول گران قیمتشان وارد نشود. در بازار خارج کشور شما می‌توانید به همراه ایفون خود با پرداخت مبلغی در حدود ۱۰۰ دلار (بسته به مدل این مبلغ می‌تواند متفاوت باشد) Apple Care را فعال کنید.این یعنی از آن پس اگر نمایشگر گوشی شما آسیب ببیند، گوشی زمین بخورد، در برخورد با آب آسیب ببیند و … اپل به صورت رایگان آن را با گوشی جدید تعویض می‌کند و در طول سال می‌توانید به صورت رایگان دو بار از این قابلیت استفاده کنید. Apple Care باعث می‌شود کاربرانی که این مبلغ را پرداخت می‌کنند دیگر به سراغ قاب و گلس نروند و حس ناب در دست گرفتن یک ایفون خوش ساخت و باکیفیت را تجربه کنند. این عدم استفاده از قاب برای این دسته باعث می‌شود تا رنگ ایفون اهمیت دوچندانی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

گلکسی A15 ؛ این جدیدترین گوشی ارزان قیمت سامسونگ است

به طور کلی‌تر هم همه‌ی ما به رنگ گوشی خود اهمیت می‌دهیم و با وجود این که در بازار کشور از قاب استفاده می‌کنیم برایمان مهم است که مثلا حتما رنگ آبی یا سبز ایفون ۱۲ را خریداری کنیم.

اپل هر ساله به طور معمول رنگ گوشی‌های خود را مقداری تغییر می‌دهد تا کاربران علاوه بر تفاوت‌های سخت افزاری به دلیل تنوع هم به دنبال عوض کردن گوشی خود و تعویض به نسل جدید باشند.

در این مطلب قرار است به همین موضوع رنگ ایفون‌های اپل بپردازیم و نگاهی به تاریخچه گوشی‌های اپل و رنگ‌های متفاوت آن‌ها داشته باشیم. پس اگر شما هم طرفدار ایفون و اپل هستید حتما ادامه‌ی این مطلب در مجله سایت کسری پارس را از دست ندهید.

رنگ بندی ایفون‌های مختلف

در ادامه رنگ بندی ایفون‌های مختلف را از جدیدترین نسخه به قبل معرفی می‌کنیم.

به ایفون‌های قبل از 5s نمی‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

آیفون SE 4 ؛ تاریخ عرضه iphone se 4 و قیمت آیفون Se 4

محبوب‌ترین رنگ هر نسل کدام است؟

به نظر شما در هر نسل کدام رنگ محبوبیت بیشتری دارد؟ کدام رنگ توانسته تعداد بیشتری بفروشد؟ در ادامه به همین موضوع می‌پردازیم.

آیفون ۱۲ آبی

پرفروش ترین رنگ آیفون 12 مینی

بیشتر بخوانید:

ردمی K70 و ردمی K70 Pro با سخت‌افزار قدرتمند

 

محبوب ترین رنگ آیفون 11 پرو مکس

زیباترین رنگ آیفون 11

بیشتر بخوانید:

علت تار شدن دوربین گوشی

پس طبق این لیست متوجه شدیم که رنگ‌های سفید و گلد در مدل‌های مختلف حضور پررنگ‌تری داشته‌اند و کاربران به آن‌ها علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند. جالب است بدانید که رنگ رزگلد به طور کلی تجربه‌ی موفقی در بین رنگ‌های مختلف ایفون به حساب نمی‌آید و همچنین رنگ زرد ایفون ۱۱ هم اصلا نتوانسته عدد قابل توجهی به فروش برساند و به نوعی جزو ضعیف‌ترین رنگ‌ها در فروش به حساب می‌آید.

چه عواملی در محبوبیت رنگ آیفون‌ها تأثیر دارند؟

به طور کلی علاقه به یک رنگ کاملا سلیقه‌ای است و هر شخصی در دیدگاه زیبا شناسی خود رنگی را برتر از دیگری می‌پندارد. در کل آمار نشان می‌دهد که خریداران گوشی‌های قدیمی‌تر ایفون یعنی ایفون ۸ به قبل خیلی به رنگ گوشی اهمیت نمی‌دهند و بیشتر برای آن‌ها سلامت محصول مهم است.

در واقع در بازار ایفون‌های دست دوم رنگ جزو گزینه‌های مهم و اولویت اول افراد نیست و به همین دلیل رنگ‌های مختلف ارزش یکسانی پیدا می‌کنند. مسئله‌ی دیگر این است که محبوبیت رنگ‌ها به طور حتم به مکان جغرافیایی و همچنین فرهنگ یک منطقه هم بستگی دارد.

به عنوان مثال طبق آمار بخش‌های زیادی از اروپا ایفون‌های سیاه را به دیگر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند و این در حالیست که مردم امریکا ایفون‌های سیاه را ساده و خسته کننده می‌دانند. پس محبوبیت رنگ‌ها بسته به منطقه جغرافیایی کاملا متفاوت است.

از طرفی فاکتور سن هم در اینجا نقشی کلیدی بازی می‌کند. معمولا افراد مسن‌تر رنگ‌های تیره ایفون مانند مشکی یا آبی را ترجیح می‌دهند، در صورتی که افراد جوان‌تر به دنبال رنگ‌هایی مثل قرمز یا بنفش هستند.

به همین دلایل و تفاوت در دیدگاه زیبا شناسی افراد بهترین سیاست برای اپل و دیگر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند این است که گستره‌ی رنگی متفاوتی برای محصول خود در نظر بگیرند تا گوشی جدید بتواند سلیقه‌های مختلف را در بر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دانلود ۶۰۰ میلیون بد افزار در گوگل پلی تنها در سال ۲۰۲۳

این داده‌ها از چه طریق بدست آمده است؟

بهترین منبع برای آگاهی از محبوبیت رنگ‌ها داده‌های خود شرکت اپل است. از طریق این داده‌ها و میزان فروش هر رنگ به راحتی می‌توان به محبوبیت آن پی برد. از طرفی برخی سایت‌ها مانند Phonearena بعضی مواقع نظر سنجی‌های جالبی منتشر می‌کنند. به عنوان مثال این سایت در سال ۲۰۱۲ در مورد رنگ ایفون‌ها نظر سنجی کرد و رنگ مشکی توانست رأی بیشتر کاربران را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر اما طبق نظر سنجی‌ها رنگ‌های قرمز و طلایی با اقبال عمومی بیشتری مواجه هستند. کاربران نسبت به قبل به رنگ‌های روشن‌تر و زنده‌تر روی آورده‌اند و دیگر به دنبال مشکی همیشگی در گوشی‌های ایفون نیستند.

به طور کلی اپل هر ساله با معرفی ایفون‌های جدید خود رنگ‌هایی تازه برای آن‌ها معرفی می‌کند که معمولا هم این رنگ جدید مورد استقبال قرار می‌گیرد، حداقل در ابتدای کار به دلیل تازگی داشتن افراد بیشتر رنگ جدید را خریداری می‌کنند؛ از این رو ما در لیست قیمت عمده موبایل سعی کردیم که این رنگ بندی های جدید را بگنجانیم.

قیمت رنگ‌های مختلف آیفون یکسان است؟

اپل هیچگاه رنگ را ملاک قیمت گذاری قرار نمی‌دهد و همواره همه‌ی رنگ‌های ایفون قیمتی یکسان دارند. ممکن است برای شما سوال شود که چرا پس در بازار کشور گاهی برخی رنگ‌ها قیمت بالاتری دارند؟

در بازار کشور این مسئله به موجودی هر رنگ برمی‌گردد. یعنی مثلا اگر در بازار داخلی موجودی رنگ گلد ایفون ۱۲ پرو مکس کاهش پیدا کند و از طرفی افراد به دنبال این رنگ باشند طبیعتا قیمت رنگ گلد افزایش پیدا می‌یابد.

در واقع در بازار کشور قیمت رنگ‌های مختلف ایفون طبق بحث تقاضا و عرضه محاسبه می‌شود و هرگاه تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد قیمت افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی مثلا در بازار ایران در ایفون ۱۲ و ۱۲ مینی طبق آمار رنگ قرمز طرفدار زیادی ندارد و از طرفی رنگ مشکی و آبی فروش بالایی را تجربه می‌کنند.

  1. kiana گفت:

    کفش نایک ایرفورس برای فعالیت‌های ورزشی متنوعی مانند بسکتبال، پیاده‌روی یا فعالیت‌های ورزشی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی مدرن و جذاب، همراه با جزئیات برجسته و فناوری‌های نوینی که در طراحی و اجزای این کفش‌ استفاده می‌شود، آن را به یک گزینه عالی برای افرادی که به دنبال کفش‌های راحت و با کیفیت هستند، تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =