تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
چگونه با سیری فارسی صحبت کنیم؟

چگونه با سیری فارسی صحبت کنیم؟

برای سیری فارسی برای آیفون حتما باید IOS 13 و بالاتر باشد. این قابلیت برای IOS-های 12و پایین‌تر غیرفعال است. و همچنین حتما باید سیری فعال باشد.

فعال کردن سیری فارسی

برای فعال کردن سیری، باید وارد گزینه setting شده، از آنجا کلید siri & search را لمس کنید و گزینه «listen for hey siri» را فعال کنید.

برای سیری فارسی اپل، باید وارد اپ شورتکات ایفون شده که فقط برای IOS-های 13 و 14 وجود دارد و در IOS-های 12 یا پایین‌تر، متاسفانه این برنامه موجود نیست.

حال روی شورتکات کلیک کرده و در بخش my shortcut روی علامت + (که در قسمت بالا سمت راست صفحه قرار دارد) ضربه بزنید تا بتوانید یک عمل یا اکشن اضافه کنید.

مثلا قصد دارید تا به سیری بگویید که به شماره خاصی تماس بگیرد. برای اینکار روی گزینه add action کلیک کنید تا وارد بخش apps شوید. در این بخش، یک لیست برنامه‌های موجود درآیفونتان که می‌توانید برخی کارها را با آن انجام دهید، می‌بینید. برای تماس گرفتن، گزینه phone را انتخاب کنید. برای phone تنها یک اکشن call وجود دارد. روی call لمس کنید. روبروی call، گزینه contact را می‌بینید. با کلیک روی این گزینه، وارد قسمت contact-های تلفن خود می‌شوید. حال شماره‌ای را به دلخواهتان (مثلا شماره تماس مادرتان) انتخاب کنید. پس از انتخاب شماره، گزینه next را بزنید تا به صفحه بعدی هدایت شوید. در این صفحه باید یک اسم انتخاب کنید. هر اسمی که اینجا انتخاب کردید، اگر این اسم را صدا کردید، سیری این call را برایتان شماره می‌گیرد. مثلا می‌تونید اسم این call را «mamano begir» (مامانو بگیر) انتخاب کنید و در نهایت گزینه done را لمس کنید تا این شورتکات برای شما اضافه بشود. حال کافی است به سیری بگویید mamano begir (مامانو بگیر)، و این تماس خود به خود اجرا می‌شود.

 

برای خرید عمده گوشی از برند اپل یا برندهای دیگر با کسری پارس در ارتباط باشید.

 

کارهای دیگر را نیز می‌توانید انجام دهید. برای مثال، می‌خواهید به سیری فارسی اپل بگویید که اپ خاصی که مدنظرتان است، باز کند. برای این منظور، روی گزینه + در اپ شورتکارت (بخش my shortcut) کلیک کرده، add action را انتخاب کرده و سپس وارد بخش scripting شوید. اولین گزینه oppen app است، روی آن کلیک کرده تا به صفحه بعدی هدایت شوید. در این صفحه روبه‌روی oppen app، گزینه choose را می‌بینید، روی آن کلیک کنید و برنامه مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. سپس روی گزینه next کلیک کنید و دقیقا مثل قبل، نامی برای این اکشن انتخاب کنید. مثلا می‌توانید این نام را انتخاب کنید: «instamo baz kon». در نهایت روی done لمس کنید تا این شورتکات به اپ شما اضافه شود. حال اگر به سیری دستور دهید «هی سیری، اینستامو باز کن(hey siri, instamo baz kon)»، اپلیکیشن اینستاگرام را برایتان بلافاصله باز خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات گوشی آیفون

 

کار دیگری را که می‌توانید انجام دهید، این است که از سیری فارسی اپل بخواهید موسیقی خاصی که مدنظرتان است پخش کند. ولی این ترفند تنها برای موسیقی‌هایی قابل اجراست که در اپ موزیک قرار دارند. همانطور که خود بهتر می‌دانید موسیقی‌های داخل این اپ را یا باید از طریق ایتونز و از کامپیوتر به موبایلتان انتقال دهید و یا باید اکانت اپل موزیک داشته باشید. اکانت اپل موزیک، یک اکانت پولی و ماهانه 10 دلار است.

حال اگر در این اپ موسیقی دارید و بخواهید به سیری دستور دهید تا این اپ را برایتان باز کند، درست مانند قبل، بعد از لمس علامت + در اپ شورتکات و سپس ضربه بر گزینه add action، وارد بخش media شوید. در این بخش، اکشن‌های زیادی را خواهید دید، مانند عکس یا ویدیو گرفتن، هر کدام از این اکشن‌ها را که بخواهید می‌توانید انتخاب کنید. برای پخش موسیقی (از طریق اپ موزیک)، روی گزینه play music کلیک و سپس گزینه next را انتخاب کنید،  و یک اسم برای این اکشن مانند «hey siri, ye chi play kon» انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه done ضربه بزنید. اگر موسیقی خاصی مدنظرتان است که قصد دارید تا سیری فارسی اپل برایتان پخش کند، روبه‌روی play music گزینه choose را لمس کنید، پس از انتخاب موسیقی مد نظرتان، باقی عملیات را تا انتها دنبال کنید.

به این ترتیب، اکشن‌های دیگر را می‌توانید انتخاب کنید. کافی است روی گزینه + و سپس گزینه add action کلیک کنید و وارد بخش‌های مختلف بشوید

 

بیشتر بخوانید:

هات اسپات آیفون 12 کجاست؟

سیری فارسی برای اندروید

دانلود برنامه سیری فارسی برای اندروید، Alex (Siri for Android) Pro نام دارد. با این اپلیکیشن، می‌توانید تنها با فراخوانی و بدون دخالت دست، اکشن‌های خود را اجرا کنید. از جمله کارهایی که این برنامه می‌تواند برایتان انجام دهد:

و بسیاری کارهای دیگر است.

برای مشاهده لیست کارها در برنامه کافی است بگویید «what can you do».

یکی از بهترین دستورهای صوتی فارسی برای اندروید، دستیار هوشمند ایرانی دابی است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =