تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
hamburger
تعمیرات موبایل
گارانتی پلاس
پرچمدار جدید کمپانی هواوی | خانواده P50

پرچمدار جدید کمپانی هواوی | خانواده P50

هواوی P40 ، P40 Pro و P40 Pro Plus از برخی جهات در بین بهترین گوشی های سال 2020 قرار دارند؛ آنها دارای دوربین‌های عالی، قدرت فراوان و عمر باتری عالی هستند. اما همه آن‌ها محدودیت استفاده از قابلیت‌های کامل اندروید را دارند، زیرا دسترسی به خدمات تلفن همراه Google ندارند.

متأسفانه، این مشکل نرم‌افزاری مسئله‌ای است که برای  Huawei P50 حل نخواهد شد، اما حداقل ممکن است بهبود یابد و راه چاره‌ای برای آن پیدا کنند. این یکی از مواردی است که ما از محدوده P50 آرزو می‌کنیم تا گوشی‌های آینده هواوی حتی ازP40 بهتر شوند. در این مطلب همراه کسری پارس باشید تا با آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها در مورد هواوی P50، از ویژگی‌های آن با خبر شوید.

 

هواوی P50 کی عرضه می شود؟

شایعه بسیار نزدیک به واقعیت که از تاریخ انتشار Huawei P50 شنیده‌ایم این است که از حدود 26 یا 28 مارس به بازار خواهد آمد. به نظر می‌رسد این تاریخ تاکنون درست نبوده و به ماه می منتقل شده است.

 

قیمت هواوی P50 چقدر است؟

 

گوشی پرچمدار حال حاضر هواوی به نام P40 دارای برچسب قیمتی 700 دلار است، همچنین قیمت دقیقی از هواوی P50 اعلام نشده است. پس می‌توان گفت که این گوشی هم برچسب قیمتی مانند P40 دارد یا در بدترین حالت 100 دلار بالاتر از قیمت پرچمدار قبلی می‌باشد. البته این قیمت مدل پایه است و مدل‌های پلاس و پرو حدوداً 1000 تا 1500 دلار قیمت خواهد بود.

 

طراحی و نمایشگر هواوی P50

ما از طراحی احتمالی Huawei P50 و Huawei P50 Pro، با افشاسازی Steve Hemmerstoffer (فاش کننده‌ای با سابقه خوب) حدس می‌زنیم که این گوشی با یک لنز بزرگ بسیار با کیفیت ارائه می‌شود. علاوه بر این، ظاهراً هر دوگوشی دارای یک پشت شیشه‌ای و یک قاب فلزی هستند، اما قاب  P50 Pro ظاهراً منحنی است. همچنین با حاشیه‌های کوچک‌تر و صفحه‌نمایش 6.6 اینچی خمیده به نمایش درمی‌آید، در حالی که Huawei P50 استاندارد ظاهراً دارای صفحه تخت 6.3 اینچی است.

ممکن استHuawei P50  دارای ابعاد 156.7 x 74 x 8.3 میلی‌متر (یا 10.6 میلی‌متر همراه برجستگی دوربین عقب) است وP50 Pro گفته می‌شود با ابعاد 156.7 در 74 در 8.3 میلی‌متر (یا 10.3 میلی‌متر همراه دوربین) است. ظاهراً هر دوگوشی دارای یک نوع اسکنر اثر انگشت در صفحه هستند.

این صفحه‌نمایش، خمیدگی با حاشیه‌های کم و دوربین سلفی حرفه‌ای در مرکز بالا را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید دکمه پاور گوشی را در لبه سمت راست همراه دکمه‌های حجم صدا مشاهده کنید.

در منابع دیگر، یکی از افشاکنندگان در SlashLeaks عکس‌هایی را به اشتراک گذاشته است، ظاهراً Huawei P50 استاندارد را نشان می‌دهد. آن یک دوربین سلفی حفره‌ای در گوشه سمت چپ بالای صفحه و آنچه که به نظر می‌رسد یک دوربین با چهار لنز در یک ماژول مستطیلی بزرگ در پشت‌گوشی است. با این حال، تصاویر این افشاگر آن‌قدر دقیق نبوده و کاربران بیشتر روی مدل مفهومی درز کرده اول تمرکز کرده و به آن دل‌خوش کرده‌اند.

 

دوربین هواوی P50

شایعات می‌گویند که Huawei P50 استاندارد دارای لنزهای عریض، فوق عریض و تله است، در حالی که Huawei P50 Pro با دوربین پریسکوپ را جایگزین تله فوتو کرده است که احتمالاً امکان بزرگ‌نمایی بیشتر را فراهم می‌کند.Huawei P50 Pro Plus ظاهراً دارای یک دوربین عریض، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ و همچنین سنسور زمان پرواز برای تشخیص عمق است.

جالب‌تر اینکه، این منبع ادعا می‌کند که یک سنسور سونی با نام IMX800 قرار است در ماژول دوربین قرار گیرد. ظاهراً این یک سنسور 1 اینچی است که از این لحاظ بزرگ‌ترین ماژول دوربین تلفن هوشمند در حال حاضر محسوب می‌شود که باید امکان تصویربرداری با کیفیت بالاتر و عکس‌برداری با نور کم را فراهم کند.

 

ویژگی های هواوی P50

هنوز اطلاعات زیادی در مورد مشخصات Huawei P50 به بیرون درز نکرده است، اما احتمالاً از همان چیپست Huawei Mate 40، به‌ویژه Kirin 9000 استفاده خواهد کرد، این اولین چیپست 5 نانومتری این شرکت است، حرکتی که منجر به بهبود عملکرد می‌شود.

قبلاً از Huawei شنیده بودیم که به دلیل ادامه تحریم‌هایHuawei ، این شرکت استفاده از چیپست های Kirin را متوقف می‌کند، زیرا دیگر قادر به تهیه قطعات برای آن‌ها بعد از سال 2020 نیست.

این موضوع ما را در مورد اینکه Kirin 9000 به P50 راه پیدا می‌کند یا نه کمی گیج کرده است، اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که Huawei در واقع تراشه‌های گوشی بعدی خود را به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا، به اندازه کافی ذخیره کرده است.

همچنین می‌توان گفت که تا زمانی که اوضاع روابط هواوی با ایالات متحده تغییر نکند،  Huawei P50به برنامه‌ها و سرویس‌های Google دسترسی نخواهد داشت.

احتمالاً کاربران همچنان مانند سایر تلفن‌های اخیر هواوی که دارای سیستم‌عامل اصلی هستند، باید به فروشگاه‌های برنامه متفرقه اعتماد کنند. با این حال، این احتمال وجود دارد که Huawei در عوض بتواند P50 را به سیستم‌عامل Harmony خود مجهز کند. اما حتی اگر این نظریه دقیق باشد، این امکان وجود دارد که فقط در برخی از نقاط جهان این کار را انجام دهد، در حالی که مناطق دیگر هنوز از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند.

 

چه انتظاراتی از هواوی P50 داشته باشیم؟

1.      پشتیبانی هواوی از گوگل پلی

 

سخت‌افزار Huawei هرچقدر خوب باشد، نرم‌افزار آن همیشه دچار کمبود خواهد بود، تا زمانی که دسترسی به Google Mobile Services را دوباره به دست آورد. این از دست هواوی خارج است و ما خوش‌بین نیستیم که به‌موقع برای عرضه Huawei P50 اتفاق بیفتد، اما این بزرگ‌ترین امید ما برای این تلفن است.

 

2.      صفحه نمایش 120 هرتزی برای تمام مدل های P50

در حالی که برخی از تلفن‌ها مانند OnePlus 8 Pro و سامسونگ گلکسی S21 دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستند، بیشترین نرخ به روز رسانی نمایشگر گوشی‌های هواوی P40 با حداکثر سرعت 90 هرتز و P40 معمولی دارای نرخ تازه‌سازی 60 هرتز است که به طور واضح کمبود یک گوشی گران‌قیمت را نشان می‌دهد؛ بنابراین برای مدل‌های Huawei P50 امیدواریم این شرکت سرعت تازه‌سازی را حداقل تا 120 هرتز افزایش دهد.

 

3.      صفحه نمایش بهتر در P50

نمایشگر موجود در P40 دارای وضوح FHD+ در نسخه معمولی و 1200 در 2640 در نسخه پرو پلاس بود، اما انتظار داریم مانند پرچمداران سامسونگ از صفحه‌نمایش‌های بهتر و با کیفیت بیشتر استفاده کند که بتواند فضای رقابتی را به‌خوبی به وجود بیاورد.

 

4.      ضد آبی در مدل پایه P50

هواوی در P40 Pro و P40 Pro Plus از گواهی ضد آب استفاده می‌کند، اما در مدل پایه یعنی P40 استاندارد این قابلیت را دریغ کرده است. امیدواریم در P50 این اتفاق نیفتد و مدل پایه این سری هم از گواهی ضد آب استفاده کند.

 

5.      شارژ بی‌سیم در تمامی مدل های P50 هواوی

شارژ بی‌سیم درگوشی‌ها روزبه‌روز رایج‌تر و فراگیرتر می‌شود، این قابلیت در Huawei P40 Pro و  Huawei P40 Pro Plus ارائه شده است، اما در Huawei P40 استاندارد آن را پیدا نمی‌کنید و این یعنی یک عقب‌ماندگی در دنیای تکنولوژی که روزبه‌روز در حال گسترش است.

با این جال با گسترش تکنولوژی شارژ بیسیم در گوشی‌های میان رده، ما دوست داریم Huawei P50 استاندارد هم آن را ارائه دهد.

 

از نظر شما گوشی جدید هواوی می‌تواند موفق ظاهر شود؟ آیا تحریم‌های هواوی لغو می‌شود؟ نظرات و تجربیات خود را درباره گوشی جدید پرچمدار هواوی P50 با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهارده =